International Business Administration (MA) | päiväopinnot
-
Itsenäiset maisteriohjelmat
-
Tallinna
Sertifikaattikoulutus ulkomailla (6–12 kuukautta)
-
Yliopistot
-
Los Angeles
Kesäkurssit (6 viikon intensiivikurssit)
-
Yliopistot
-
Barcelona
Opiskele ulkomailla (1–2 lukukautta)
-
Yliopistot
-
Brisbane
Master's Degree Programme in Sustainable Marketing
-
Itsenäiset maisteriohjelmat
-
Oulu
Service Design Strategies and Innovations | Erasmus Mundus Joint Master’s Degree
-
Itsenäiset maisteriohjelmat
-
Useita (3)
Opiskelu ulkomailla (1–2 lukukautta)
-
Yliopistot
-
Sydney
Bachelor’s degree (3–4 vuotta)
-
Kandi- ja maisteriohjelmat
-
Sydney
Bachelor’s Degree
-
Kandi- ja maisteriohjelmat
-
Los Angeles
Markkinoinnin johtaminen, kauppatieteiden maisteri
-
Itsenäiset maisteriohjelmat
-
Vaasa
Bachelor’s Degree
-
Kandi- ja maisteriohjelmat
-
Perth
Postgraduate Certificates (1 lukukausi)
-
Yliopistot
-
Perth
Postgraduate Diplomas (2 lukukautta)
-
Yliopistot
-
Perth
Opiskelu ulkomailla
-
Yliopistot
-
Leicester
Master’s Degree (1–2 vuotta)
-
Itsenäiset maisteriohjelmat
-
Perth
M.A. Marketing Management
-
Itsenäiset maisteriohjelmat
-
Useita (2)
Kauppatieteet
-
Kandi- ja maisteriohjelmat
-
Espoo
Master Digital Marketing
-
Itsenäiset maisteriohjelmat
-
Verkossa
Markkinointi / Myynti - markkinointikoulutus, myyntikoulutus, markkinoija, myyjä -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:
Työmarkkinoiden kovassa kilpailussa menestyminen edellyttää kokonaisvaltaista ja pitkäjänteistä markkinointi- ja myyntiosaamista. Innovatiivisuus ja tekninen osaaminen ovat suomalaisia valtteja mutta markkinointi eli tuotteiden suunnitelmallinen kaupallistaminen sen sijaan unohtuu usein taka-alalle. Ammattimaisella markkinoinnilla ja myynnillä ideat voidaan muuttaa rahaksi.
Opiskelu ulkomailla
Kiinnostaako sinua lähteä opisklemaan ulkomaille? Jos olet kiinnostunut opiskelusta ulkomailla, on opiskelijavaihto yleisin tapa. Vaihtoon voi päästä opiskelijavaihto-ohjelmien kautta tai hankkimalla vaihto-opiskelupaikkansa itse. Suomalaiset yliopistot ja korkeakoulut osallistuvat moniin erilaisiin vaihto-ohjelmiin, joiden lisäksi niillä saattaa olla omia vaihtosopimuksia. Jos kuitenkin haluat suorittaa koko markkinointi- tai myyntikoulutuksen ulkomailla, kannattaa sinun ottaa suoraan yhteyttä kiinnostuksesi kohteena olevaan kouluun saadaksesi kaikki tarvittavat tiedot.
Markkinointi ja myynti työelämässä
Markkinointia ja myyntiä opiskellut voi työskennellä teollisuudessa, palveluissa tai kaupan alalla. Työtehtävät voivat käsitellä esim. projektien johtamista ja kommunikaatiota. Monet kaupallisen markkinointikoulutuksen omaavat työskentelevät yritysten markkinointiosastoilla, jossa työtehtävät voivat vaihdella aina markkinointi- ja mainoskampanjoiden suunnitelusta markkina-analyysien muodostamiseen. Graafiseen työhön suuntautuneet voivat työskennellä esim. mainostoimistossa tai kirjapainossa.
Miltä kuulostaisi markkinointipäällikön ammatti?
Yleensä markkinointipäälliköltä edellytetään kaupallisen alan koulutusta, mutta markkinointipäälliköllä voi olla myös yrityksen toimialaan liittyvä peruskoulutus sekä markkinointiin ja mainontaan liittyvää jatkokoulutusta. Esimerkiksi elektroniikka-alan yrityksen markkinointipäälliköllä voi olla insinöörin koulutus.
Markkinointipäällikkönä vastaat yrityksen markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta. Tehtäviisi kuuluu markkinatutkimusten tekoa, mainoskampanjoiden laatimista ja toteuttamista sekä asiakassuhteiden hoitoa. Markkinointipäällikön on tunnettava hyvin yrityksen toimiala, tuotteet ja asiakkaat. Markkinointipäällikön työssä tarvitaan markkinointiosaamista, johtamistaitoja sekä lisäksi kansainvälisissä tehtävissä kielitaitoa ja kulttuurien tuntemusta.
Tulevaisuus markkinoinnin/myynninalalla
Markkinointialaa kuvastavat muutokset, epävarmuus ja kova kilpailu, sillä yritysten mainosbudjetit ovat hyvin herkkiä suhdannevaihteluille. Alalle tulevilta vaaditaan aiempaa korkeampaa koulutusta, vahvaa ammattitaitoa ja usein myös kansainvälistä kokemusta. Markkinoinnissa työkokemus on valttia, kun taas myyntialalla persoonam avulla voi päästä pitkälle.
Markkinointiviestintä on teknistynyt nopeasti ja monipuoliset tietotekniikkataidot ja uusien medioiden (Internet, mobiili) tuntemus edesauttaa työllistymistä. Markkinointialalle haluavan pitää myös olla aktiivinen ja oma-aloitteinen. Yksi hyvä keino alalle pääsyyn on työharjoittelu mainostoimistossa.