Etsi koulutusta 👉

UKK – Aikuiskoulutus

Täältä löydät sivustomme muiden käyttäjien lähettämiä aikuiskoulutukseen liittyviä kysymyksiä, joihin olemme parhaamme mukaan vastanneet. Jos et löydä vastausta sinua askarruttavaan pulmaan, voit lähettää meille uuden kysymyksen.

Etsi

Aihealue

Kysymyksiä

Viimeisimmät kysymykset aiheesta: UKK – Aikuiskoulutus

Sosiaali- ja terveysalan jatkokoulutusmahdollisuudet
Hei! Mitä jatkokoulutusmahdollisuuksia mahtaisi minulle löytyä. Alla on yo-pohjainen päivähoitajatutkinto vuodelta -93 , lähinnä olen miettinyt,että mikä olisi hyvä jatkokoulutus tälle pohjalle. Aikanaan muistan,että suunnittelin jatkoa sosiaaliohjaajan työhön,mutta mikä mahtaa olla tilanne tänä päivänä..?? terv. Sanna.S.

Hei Sanna!

Kiitos kysymyksestä!

Jatkokoulutumahdollisuuksia sinulla on monia! Valinta riippuu paljolti siitä, mihin haluat suuntautua, kuinka kauan opiskella ja missä.

Sosiaali- ja terveysalaa voit opiskella sekä ammattikorkeakoulussa että yliopistossa.

Sosiaalityötä voit opiskella kuudessa yliopistossa Suomessa. Yliopistosta valmistutaan sosiaalityöntekijöiksi. Sosiaalityöntekijät työskentelevät asiantuntijatehtävissä muun muassa sosiaalitoimistoissa, vanhustyössä, lastenkodeissa, päiväkodeissa, kouluissa, terveydenhuollossa, kehitysvammaisten palvelulaitoksissa, perheneuvoloissa, päihdehuollossa, kuntouttavassa työtoiminnassa sekä projekti- ja järjestötehtävissä. Yliopistosta valmistuu kandidaatteja (3 vuotta) sekä maistereita (5 vuotta).

Sosionomiksi valmistut ammattikorkeakoulusta. Sosionomi on 210 opintopisteen laajuinen ammattikorkeakoulututkinto ja sen voi suorittaa useissa ammattikorkeakouluissa myös aikuiskoulutuksen puolella. Suuntautumisvaihtoehtoja ovat esimerkiksi lapsi- ja nuorisotyö sekä sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen. Opinnot kestävät 1,5-3 vuotta, riippuen koulutusohjelmasta.

Toinen vaihtoehtosi on suuntautua lukemaan kasvatustieteitä. Kasvatustieteitä opiskellessasi koulutusmahdollisuuksia onkin monia! Esimerkiksi opiskellessasi yliopistossa, voit suuntautua opiskelemaan esim. lastentarhanopettajaksi tai luokanopettajaksi. Kasvatustieteitä voi toki opiskella myös kansanopistossa, ammatillisissa oppilaitoksissa ja ammattikorkeakoulussa! Mahdollisuuksi on siis monia, kaikki riippuu siitä, millaiseen työhön haluat suuntautua. :)

Tsemppiä jatkokoulutuksen valintaan!

Hammashoitajakoulu

Hei!

Tutustu hammashuollon alan koulutuksiin täällä.

Lisää tietoa saat täyttämällä kunkin esittelyn yhteydessä olevan yhteydenottopyynnön. Onnea opintoihisi!

Snellman-korkeakoulu
Kuinka haen snellmanin-korkeakouluun? Yhteishaussa? Mistä saan hakulomakkeen? Kiitos.

Hakeminen Snellman-korkeakoulun syksyllä 2012 alkaviin opintoihin

Vapaamuotoiset hakemukset toimitettava korkeakoulun toimistoon 30.4.2012 mennessä. Hakemuksissa on oltava täydelliset henkilö- ja yhteystiedot, tiedot aikaisemmista opinnoista ja suoritetuista tutkinnoista, mahdolliset aikaisemmat työkokemukset sekä perustelut opintoihin hakeutumiselle. Myös netin kautta on mahdollista täyttää hakulomake (linkki).

Hakijat kutsutaan hakemuksen perusteella haastatteluun. Hakemuksessa on syytä ilmoittaa puhelinnumero yhteydenottoa ja haastatteluajan varaamista varten.

Korkeakoulun toimistosta vastataan kaikkiin opiskeluun liittyviin kysymyksiin klo 9 - 15. (puh: 09-228 5020) Toimisto on suljettu kesäaikana juhannuksesta heinäkuun loppuun.

Voit myös jättää oppilaitokselle yhteydenottopyynnön.

Onnea opintoihisi!

Aikuiskoulutuksen täydennyshaku
Hei! Kyselen mahdollisista peruutuspaikoista syksyllä alkaviin opintoihin myöskin aikusikoulutuksen puolelta.

Hei,

Kiitos kysymyksestäsi! Ammattikorkeakoulujen täydennyshaku on elokuussa, jolloin voit hakea kaikkiin syksyllä alkaviin AMK -koulutusohjelmiin, joissa on vielä tilaa. Jokainen oppilaitos julkaisee omat täydennyshaussa mukana olevat koulutusohjelmat kotisivuillaan, joten mitään yhteistä sivua niistä ei ole. Ammatilliseen aikuiskoulutukseen ei ole yhtenäistä täydennyshakua, vaan niihin voi yleensä hakea ympäri vuoden. Etenkin kun on kyse oppisopimuskoulutuksista.

Mieti ensin, mihin oppilaitokseen haluat hakea ja ota selvää mitä koulutuksia heillä on täydennyshaussa.

Mukavaa kesää ja onnea opintoihisi!

Näyttää 1-4 kysymystä 4 tuloksesta

Mainokset