Etsi koulutusta 👉

Käsityötiede

22 tammi 2012
KYSYMYS
Hei, mietin millainen pääsykoe on käsityötiedettä opiskelemaan pyrkiville, ketä siihen voi hakea ja millainen valintamenettely koulutukseen on? Kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta!

Vastaus

28 elo 2019

Moikka

Jos opiskelet vaikkapa lukiossa haet nyt keväällä esimerkiksi Helsingin yliopiston haussa opiskelemaan käsityötiedettä. Valintakoe on kaksivaiheinen. Kaikille kasvatustusalaa lukemaan pyrkiville järjestetään ensin VAKAVA-koe. Vakava-kokeseen luetaan aineisto, joka löytyy yliopistojen sivuilta maaliskuussa. VAKAVA-kokeen perusteella arvioidaan kasvatustieteellisessä koulutuksessa tarvittavia akateemisia opiskelutaitoja. Jos selviydyt VAKAVA-kokeesta hyvin niin sinut kutsutaan haastatteluun, jossa arvioidaan hakijan motivoituneisuutta opintoihin.

Onnea pääsykokeisiin!

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
Näin sivustomme toimii
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII