Etsi koulutusta 👉

Psykologin ammatti

07 tammi 2012
KYSYMYS
Hei, haaveilen psykologin ammatista, mutta jostakin syystä alan "jänistämään" joka kerta kun pitäisi aloittaa tiivistahtinen reenaaminen pääsykokeisiin. Pääsykoekirjat ovat olleet käsissäni jo parina vuonna ja aina oma mieli tekee kuperkeikkaa.
Nyt haluaisinkin tietää, jos pääsisin opiskelemaan jotain toista tiedettä yliopistoon (esim. kasvatustiede), olisiko minun mahdollista sen kautta saada psykologin nimike? Ja kuinka se käytännössä tapahtuisi?

Vastaus

28 elo 2019

Hei

Psykologin ammattiin halutessasi sinun tulee hakeutua psykologian pääaineopiskelijaksi yliopistoon. Psykologian / yhteiskuntatieteiden maisterin tutkinnon laajuus on 300 op ja sen suorittaminen täysipäiväisesti opiskellen vie noin viisi vuotta. Psykologiaa voit toki opiskella myös avoimessa yliopistossa (myös verkko-opintoina). Nämä opinnot sinun on mahdollista hyödyntää tulevaisuudessa osaksi suoritettavaa tutkintoa. Joissain tapauksissa sinun on mahdollista hakea psykologian opiskelijaksi myös suorittamiesi avoimen yliopisto-opintojen perusteella.

Suosittelen treenaamisen aloittamista ja mahdollisesti myös valmennuskurssille osallistumista. Pyskologin ammatti on mielenkiintoinen ja haastava, ja opiskeluajastasi tulee varmasti inspiroivaa ja opettavaista. Onnea!

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
Näin sivustomme toimii
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII