Etsi koulutusta 👉

Avoimen yliopiston opinnot

18 tammi 2023
KYSYMYS
Hei! Käyn tällä hetkellä lukion aikuislinjaa. Olen käynyt melkein lukion loppuun ja osan aineista olen käynyt jo kirjoittamassa. Kuitenkin viime syksynä minulta keskeytyi terveydellisistä syistä muutamia pakollisia kursseja jotka vaikuttavat tänä keväällä valmistunko ylioppilaaksi. Jos kurssit haluaisin suorittaa niin joutuisin odottaa syksyyn asti jotta keskeytyneet kurssit tulisivat uudelleen kurssitarjottimelle ja suorittaisin ne toisen kerran. Valmistuminen viivästyisi ja vasta vuoden päästä keväällä saisin valkolakin. Mietin olisiko se mahdollista jos menen opiskelemaan avoimeen yliopistoon ja sitten siellä suorittaisin opintoja sen verran, että voisin hakea avoimen väylän kautta yliopistoon tutkinto opiskelijaksi. Onko tämä mahdollista vaikka minulta ei löydy toisen asteen tutkintoa?

Vastaus

18 tammi 2023

Hei,

Avoimeen yliopistoon ei ole pohjakoulutusvaatimuksia, joten ei pitäisi olla mitään estettä hakea ja suorittaa opintoja samalla kun käyt lukion loppuun.

Onnea opintoihisi!

Ystävällisin terveisin,

studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
Näin sivustomme toimii
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII