Etsi koulutusta 👉

Lääkärikoulutus/Muualla suoritettujen opintojen hyväksiluku

06 marras 2011
KYSYMYS
Olen terveydenhoitaja (AMK) ja terveystieteiden maisteri. Pystyttekö millään tavalla arvioimaan (opiskeluvuosinavuosina/prosentteina), kuinka paljon saisin hyväksilukua aikaisemmista opinnoista, mikäli aloittaisin lääkäriopinnot?

Vastaus

28 elo 2019

Hei!

Oppiaineen perusopetuksesta vastaava professori ja/tai opintojakson jaksovastaava voi hyväksyä opiskelijan keskiasteella tai ammattikorkeakoulussa suorittamia opintoja korvaamaan lääketieteen opintojaksoja tai niiden osia, mikäli opetuksen sisältö vastaa lääkärikoulutuksessa asianomaiselle opintojaksolle asetettuja tavoitteita. Opiskelijan on kuitenkin osallistuttava jaksokuulusteluun ja annettava näyttö osaamisestaan.

Tarkemman arvion osaa siis antaa ainoastaan ko. oppilaitoksen lääketieteen opetuksesta vastaava henkilö. Suosittelisinkin sinua ottamaan suoraan yhteyttä sinua kiinnostavaan oppilaitokseen, josta osataan varmasti ohjata sinut oikealle henkilölle!

Onnea opintoihisi!

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
Näin sivustomme toimii
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII