Etsi koulutusta 👉

Ulkomaisella tutkinnolla jatko-opintoihin Suomeen

15 huhti 2011
KYSYMYS
Voiko Saudi Arabian (Medinan) yliopiston Alemmalla korkeakoulututkinnolla hakea suoraan Helsingin yliopistoon maisterikoulutukseen.

Vastaus

28 elo 2019

Hei,

Yliopistot tarjoavat maisterikoulutuksia, joihin voi hakea suoritettuaan alemman korkeakoulututkinnon yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa. Maisteriopinnot kestävät noin 3 vuotta ja koulutus antaa ylemmän korkeakoulututkinnon. Maisterikoulutukseen voi usein osallistua myös eri alalle kuin mitä oma pohjakoulutus on. Tämä on kuitenkin opintojen alasta riippuvaista.

Erityisesti englanninkielisiin maisteriopintoihin Suomeen hakeutuu ulkomaalaisia opiskelijoita, jotka ovat suorittaneet tutkinnon ulkomailla. Voit siis hakea maisteriopintoihin ulkomaalaisella kandidaatin tutkinnolla. Voit varmistaa asian vielä Helsingin yliopistosta, esim. suoraan oppiaineen amanuenssilta tai tiedekunnasta.

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
Näin sivustomme toimii
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII