Etsi koulutusta 👉

Teatterikorkeakoulun pääsykokeet

24 marras 2010
KYSYMYS
Onko mahdotonta hakea opiskelemaan TeaK:hon jos ei ole ikinä harrastanut näyttelyä. Olisiko tässä tapauksessa parempi mennä ensiksi vuodeksi kansan opistoon näyttelijän linjalle vuodeksi?

Vastaus

28 elo 2019

Hei,

Teatterikorkeakoulun näyttelijäntyön koulutusohjelmaan kandidaatin tutkintoa suorittamaan voidaan hyväksyä henkilö, joka valintakokeissa on osoittanut taiteellisen lahjakkuutensa ja soveltuvuutensa alalle ja joka on suorittanut ylioppilastutkinnon, ammattikorkeakoulun, ammatillisen korkea-asteen, ammatillisen opistoasteen, vähintään kolmivuotisen ammatillisen tutkinnon tai vastaavan ulkomaisen tutkinnon.

Tärkeää pääsykokeissa on siis osoittaa, että on taiteellisesti lahjakas ja soveltuva alalle. Jos et koskaan ole harrastanut esiintymistä tai näyttelemistä ei kansanopistossa tarjottavan näyttelemisen linjan opit mene varmastikaan hukkaan. Kansanopistovuoden jälkeen sinulle varmasti selviää haluatko edelleen hakea Teakiin vai onko kenties joku muu ala sinua varten.

Kansanopistojen näyttelijälinjoja

Mukavaa loppuvuotta Sinulle!

Toivoo,

Studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
Näin sivustomme toimii
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII